Skip to main content

CONTOH KUESIONER PENGARUH KOMPETENSI SUMBER DAYA MANUSIA


KUESIONER
PENGARUH KOMPETENSI SUMBER DAYA MANUSIA

BAGIAN ISI
Petunjuk : Mohon Bapak/Ibu memberikan tanda centang (Ö) pada pilihan jawaban sesuai dengan pendapat Bapak/Ibu mengenai pertanyaan yang diberikan.
Pilihan Jawaban   :   
S                          :    Selalu
SG                       :    Sering
K                         :    Kadang-kadang
J                           :    Jarang
TP                        :    Tidak Pernah

Variabel Kompetensi Sumber Daya Manusia (X2)

No. Item
PERNYATAAN
ALTERNATIF PILIHAN
Jumlah

TP
J
K
SG
S

Pengetahuan






1.
Pengelola dana desa telah mengikuti mekanisme penegelolaan dana desa dengan baik






2
Pengelola dana desa telah mengikuti program pelatihan dana desa yang diadakan oleh pemerintah






Kemampuan






3
Pengelola dana desa dapat menyusun RKP desa sesuai dengan pedoman yang berlaku






4
Pengelola dana desa dapat menyusun RPJM desa sesuai dengan pedoman yang berlaku






5
Pengelola dana desa dapat menyusun laporan realisasi dana desa sesuai dengan waktu yang ditetapkan






Sikap






6
Pengelola dana desa berinisiatif dalam mengambil keputusan untuk mencapai hasil maksimal dalam menjalankan tugasnya






7
Pengelola dana desa mampu mengambil keputusan secara tepat dan cepat






8
Pengelola dana desa berperilaku ramah kepada seluruh masyarakat dalam menjalankan tugasnya






Comments

  1. PokerStars Casino - JT Hub
    PokerStars Casino. The 인천광역 출장안마 award-winning online poker site offers 동두천 출장안마 the best of the best in gaming, sports betting, 이천 출장안마 luxury 평택 출장마사지 shopping and 광주광역 출장샵 entertainment across the

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

The analysis of short story girl by o henry

The analysis of short story girl by o henry 1. the point of view             The point of view that used in this short story is the 3rd person point of view and the dramatic. The third point of view because the writer mention the name of the characters in the short stories like: “......... robbins, fifty, something of an overweight beau, and addicted to first nights.... and Hartley, twenty-nine, serious, thin, good-looking, nervous.......” Beside that, the writer also using a noun and pronoun to tell the story to the reader like : “.... a man with an air of mistery came in the door and went up to Hartley....”             Beside that the dramatic point of view, we can see that from the way the writer tells the story and using the scene of the story like the real situation in life. On the other hand, the writer also tells us abt the problem taht might be always found in our life, like looking for the nany or the cook for their house. Which is not always easy to find the good

ASSESSING SPEAKING

ASSESSING SPEAKING      There are four categories of listening performance assessment tasks. A similar taxonomy emerges for oral production. Imitative      At one end of a continuum of types of speaking performance is the ability to simply parrot back (imitate) a word or phrase or possibly a sentence. While this is a purely phonetic level of oral production, a number of prosodic, lexical, and grammatical properties of language may be included in the criterion performance .      We are interested only in what is traditionally labeled”pronunciation” no inferences are made about the test takers ability to understand or convey meaning or to participate in an interactive conversation. The only role of listening here is in the short-term storage of a prompt,just long enough to allow the speaker to retain the short stretch of language that must be imitated. Intensive      A second type of speaking frequently employed in assessment contexts is the production of short streches of oral language

INTRODUCTION TO LITERATURE

Ketika mempelajari karya sastra –yang disebut dengan introduction to literature dalam bahasa inggris-, kita pasti bertanya-tanya apa sih yang dipelajari dalam mata kuliah ini? Nah, saya akan mencoba menjawab pertanyaan ini sedikit. Dari asal katanya ,  introduction to literature  memperkenalkan karya sastra bahasa inggris. Sebenarnya konsep dasar dari literature baik dari bahasa indonesia, bahasa inggris maupun bahasa lainnya itu sama.  Yang membedakan antara satu karya sastra dari karya sastra yang lainnya hanyalah bahasa yang digunakan dalam penulisan karya sastra tersebut. Literature itu sendiri sering diebut dengan  work of art , dimana tulisan dibuat sedemikian rupa sehingga meninggalkan kesan seni didalamnya. Jenis-jenis karya sastra  dalam bahasa inggris yaitu  prose , roleplay dan poetry .  Prose atau prosa dalam bahasa indonesia terdiri dari novel, novella dan short story. Jenis karya sastra seperti ini biasa kita temukan, bukan?  Bagi anda yang memiliki hobi membac